PREKOMJERNA TEŽINA

Datum objave: veljača 22nd, 2013, Autor: dr. Damir Mamuzić

Dolazi lijepo vrijeme, mnogi se već spremaju na more na godišnji odmor ili odlaze bar kratkoročno vikendom. Lijepo vrijeme i sunce tjeraju nas na skidanje, sunčanje i kupanje. Što smo možda do sada širokom odjećom htjeli sakriti ,postaje svakom bjelodano, vidljivo. Svi oni suvišni kilogrami koje smo «nafutrali» povodom božićnih i uskršnjih blagdana, razne fešte na grilanju u vinogradu i slično naplaćuju svoj danak.
Najednom bi htjeli biti lijepi i «šlank» pa razne dijete postaju vrlo aktualne.
Prije svega ipak potrebno je ustanoviti dali smo samo malo deblji ,odnosno imamo prekomjernu težinu, ili smo zaista pretili-debeli. Prije svih dijeta trebamo znati dali želimo samo kratkoročno smršaviti, «popraviti svoju figuru»,ili želimo dugoročno smršaviti, trajno zadržati tu težinu, živjeti zdravo.
Za dijagnostiku ne treba nam velika mudrost i skupi liječnički pregledi i aparati.
Za početak potreban je krojački metar i osnovna znanja u matematici.
Ukoliko je kod muških opseg trbuha veći od 92 cm( kod žena nešto manje), postoji
prekomjerna težina. Vrlo korisna metoda je i izračunavanje body mass indeksa(BDI).Vašu težinu podijelite s kvadratom visine. Vrijednosti od 19 do 25 su za žene normalne, od 25 do 33 je prekomjerna težina a više od 33 pretilost.Za muške počinje prekomjerna težina s BMI 26 do 33,više od toga je pretilost. Ovaj indeks ne možemo uvijek tumačiti striktno, jer nisu svi ljudi jednako građeni. Oni atletsko građeni s puno mišićne mase podliježu drugim izračunima.
Mnoge dijete imaju samo kratkotrajni efekt, jer njima kratkotrajno mijenjamo unos hrane, a dugoročno ništa ne mijenjamo. Ako zaista želimo skinuti suvišne kilograme, živjeti dugoročno zdravo ,potrebno je promijeniti mnoge navike, način prehrane, način života, a to je najteže. Formula je vrlo jednostavna. Sve unešene kalorije treba potrošiti. To znači treba dozirano jesti( više puta na dan manje količine hrane) i rekreativno se baviti sportom. Neki kažu da je dovoljno 3 sata tjedno brzo hodati, voziti bicikl, igrati tenis i sl. Vaše tijelo i zdravlje će vam biti zahvalno.